fredag 10 juli 2009

Bistert morrondopp i Lomma

Här knallar Lennart och bakom skymtar Berit, ordförande för Lomma konstförening, efter ett tufft morrondopp. De fantastiska morgnarna när sommaren var honung och badvattnet 23 grader är ett minne blott.
I dag råder helt andra premisser. I morse blåste det över 12 m/sek. Vinden piskar Lennart och Berits nästan nakna kroppar. Ja
g ryser när jag ser det.
-16 grader i vattnet. Det var i tuffaste laget, säger Lennart och får medhåll av Berit.
-Usch, ja, fyller hon i med.

Då ska ni veta att båda är sedan flera år rutinerade morrondoppare i Lomma. Jag själv får hoppa över på grund av ett trilskande öra och en skakig höft.
OK, jag hade säkert ställt in ändå. Jag är nämligen en mes.
Jag är inte alls så tuff som Lennart eller Berit.
Bra jobbat var det, i alla fall.
Nu tar jag fram vinter rocken.

Svenska Kryssarklubbens Öresundskrets fortsätter och hyvla till mig. Detta mail ramlade in från Per i dag.

Tråkigt att det du skriver angående Svenska Kryssarklubbens Öresundskrets och dess klubbhus är lögn alltihop.
Skulle va kul att veta var du fått allt skitsknacket ifrån.
Vore bra om du som journalist, riktig eller inte det vet jag inte, kollade källmaterialet lite bättre.
Per

Mitt svar till Per:
-Även vi jpurnalister kan stava fel.

Inga kommentarer: