fredag 12 juni 2009

HALLÅ, Jan Björklund! Kärleken blommar på din gamla skola!


”Sjung om studentens lyckliga dar...”
Om man nu ska kolla in student festligheterna bör man åka till Jan Björklunds gamla skola i Skene, Marks Gymnasium i Västergötland.
Alltså åkte jag dit. Det blev minsann en upplevelse som heter duga.
På vinjettbilden ser ni Sebastian och Elin och en smällkaramell till kyss.
Jan Björklund, du kan vara helt lugn. Al
lt är i sin ordning. Det här är två prima ungdomar som funnit kärleken på din skola.
Jag hoppas verkligen inte du även förbjuder kärlek på landets skolar i din iver att rensa upp i skolvärlden.
Både Elin och Sebastian har dessutom, Jan Björklu
nd, framtiden utstakad.
Elin läser vidare till sjuksköterska och Sebastian har trots byggkris och alla andra kriser redan fått jobb som snickare, det du Jan
Björklund.
Du kan allt vara stolt över din gamla skola.
Och framför allt över Elin och Sebastian.


Efter allt tjoande och pussande försvann Sebastian med en traktor och Elin på flaket till en skraltig lastbil. Tolv års skoljobb är slut.
Jag vet emellertid att de sammanstrålade senare på kvällen. Jodå, Jan Björklund, det blev mer pussande...vi slutar med det, tycker du inte det?
En annan dag kanske jag berättar om en skolavslutning för småttingarna i Sörgården, blomstertiden och allt det där ni vet som numera är bannlyst i storstäderna.
Banne mig om inte folkpartiledaren nästan gick där också.



OCH NU NÅGOT HEL ANNAT.
KOLLA IN MITT EGET DRAMA!


Läs den osannlika storyn HÄR!

Inga kommentarer: