onsdag 24 juni 2009

BLOGGEN först ut med sommarens hetaste grilltips! Och nakna kvinnor och män-nästan!



Den närmaste tiden kommer ni att dränkas med grilltips i TV, tidningar och radion som berättar för dig hur glöden ska se ut.
Det är lika så bra att bli först med matnyttiga tips inför årets grillsäsong. Spänn fast säkerhetsbältet, fö
r nu åker vi:
Vad sägs om att grilla en krokodil?
Gästerna blir säkert förbluffade över din grillkonst. OK, det ser inte så gott ut-se vinjettbilden-men vad gör man inte för att imponera på släkt och vänner?
Andra sidan ser inte heltstekt gris som många satsar på, så smakfullt ut det heller.


Nobbar du krokodilen kanske du ska testa grilla en elefant. Jodå, det förekommer det också. Fast jag tycker det är roligare när elefanter gör små elefanter.
Grillad noshörning då?
Det finns faktiskt också på exklusiva menyer. Mänskligheten tugga
r nämligen i sig det mesta.
När jag var i Kina fick jag mig till livs berättelser o
m regioner i södra delarna av landet, där man käkar i stort sett allt som rör sig. En grillafton kan bli en exotisk mat upplevelse. Och då talar vi inte ens om grillad hund eller katt.
För egen del väljer jag helst att lägga sådant på grillen som varken stör mitt smak-, syn- eller luktsinne.
Fisk tex, kan lätt förvandlas till en höjdare. Fast det kräver ofta sin grillmästare.
Fast med en stänkare fixar vi män det mesta på grillen. Bäst är alltid glöden när vi är mätta och belåtna.


PRESS-STOP-PRESS-STOP
Fritidsnämnden i Malmö gav i dag klartecken för kvinnor att bada med bara bröst-utan överdel som det heter byråkratiskt- i stadens simhallar.
Blir någon förvånad?
Nä, tänkte väl det.
På Calle Rockbäcks BLOGG har kvinnor alltid fått bada nakna-se bild här nedanför, nedanför och nedanför. STOPP!
Ja, även männen. Om de v
ågar...ja, nästan.
Hör också kocken Carlos kommentar till beslutet. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: