tisdag 12 maj 2009

Sverige och Malena Ernman till FINAL på lördag!


Grattis Malena!
Det blir final på lördag för Malena Ernman och Sverige. Det var trots allt väldigt skönt. Europa gillade Malenas underbara trolleri röst.
Jag drog en suck av lättnad över att varken Tjeckien eller Belgien gick till final. De vann nämligen min interna kräkliga överlägset. Belgiens s k Elvis var ett hån mot både rockmusiken och min älskade Elvis. Jag tror att Jerry Williams ligger på sjukhuset och får dropp efter den pärlan.
Nu kör vi hårt på lördag, Malena! Spräck alla rutor i Moskva.
För övrigt var den ryska paus underhållningen som en militärparad på Röda Torget under Sovjet tiden. Här fanns både stridsflygplan och en tanks.
Och Ryska armens kör sjöng lika ståtligt som när jag var i Sovjet under 1970-talet.
Räkna med bråk om den paus underhållningen. Ryssland passade på att visa Europa musklerna.
Jag är glad över att Malena Ernman har sina muskler i halsen...

Inga kommentarer: