lördag 23 maj 2009

I dag värmer Lomma upp Grand Hotell i Stockholm inför kungabröllopet!


Ska det vara bröllop så ska det vara ett rejält bröllop. Hovet har inför Victorias och Daniels bröllop i juni nästa år hyrt hela lyxhotellet Grand Hotell i Stockholm.
Fast redan i dag värms hotellet upp av mina vänner från Lomma.

De har haft bråda dagar. Ett storslaget bröllop kräver både sin man och kvinna. Ja, sedan är det inte var dag man får slå sig ner och mumsa i sig läckra canapéer i hotellets utsökta spegelsal-se bilden ovanför Victoria och Daniel. Då är det stärkkrage för herrarna och tjusiga klänningar med volanger för damerna som gäller.
Jag bli rörd till tårar när paret drar sagobröllopet, för mig. Tänk att lilla jag känn
er så fint folk!
-Sluta nu Calle, kan jag höra vännen stöna i den fina stentrappan som leder in till Johanneskyrkan och själva bröllopsceremonin.


Efter akten körs gästerna, närmare ett 90-tal, till Grand Hotell av vita limousiner. Hela Stockholm är dagen till ära nämligen rensad på vita limousiner.
Middagen hålls i den pampiga Spegelsalen. Kanske mina vänner t o m får värma upp samma stolar som Daniel och Victoria ska sitta på om ett år?
Det är just en sådan viktig ingrediens i livet jag kan bli svårt avundsjuk på.
Efter festen drar sig gästerna tillbaka till sina rum på hotellet. Övernattningen ingår, nämligen.
Ett sådant här storslaget bröllop kostar inte bara skjortan utan även smokingen ryker.
Hur som helst, nu kan kungabröllopet för några 10-tals miljoner ta över. Lommaborna har säkrat festen. Det känns tryckt att veta.
Bloggen önskar de nygifta paret ett ljuvligt liv tillsammans med lite lämpliga toner:

Inga kommentarer: