onsdag 13 maj 2009

Dagens heta nyhet kommer från Värmland!


I Värmland blev det i dag till ett El Dorado. Rapport strömmade in i mitt öra från vännen i Värmland om en omvänd elektrifierad turordning.
Vi är vana vid att el-bolagen kräver skjortan av oss, för vi ska få fart på spisen och värme i stugan. Därför öppnades kuvertet från Fortum med darrande händer.
För de vet
vi alla: ett kuvert från elbolaget betyder oftast ebb i kassan.
Då kommer överraskningen.
-Jag fick tillbaka 56 000 kronor, kvittrar Värmland av glädjevolter i mitt öra.
Jag har väl aldrig hört på maken. Ett elbolag som erkänner räknefel och
betalar tillbaka?
Grejen är den att nätavgiften betalas till Fortum medan avtalet om leveransen är med Skellefteå Kraft. Nu hade Fortum sedan december 2006 med blixtens hastighet också felaktigt dragit pengar från vännen i Värmland för elleveransen. Det blev alltså dubbelkörning.
Och slutresultatet blev till ett El Dorado för min vän som nu kommer att sätta sprätt på 56 000 överraskade svenska darriga kronor i sommar.
Grattis!
Jag kommer.
FOTNOT: Fortum har huvudkontor-se bild-i Esbo, Finland.

HÄNG MED HÄR!: Fyra svenska snuskgubbs gripna i Thailand. Bloggen Grantoppen sågar Gubbarna så KLICKA PÅ LÄNKEN.HÄR!!!

Inga kommentarer: