söndag 26 april 2009

Elenor-blev årets första badbrud i Lomma!

Nej, jag behövde inte ta till min charm som t o m fått Clark Gable att bli grön av avund. Uppdraget var att få en bild på årets första badbrud i Lomma.
Solen värmde någorlunda. De stolta pojkarna fräste omkring ner cabbat. Fast i vattnet var det tomt. Förutom Elenor, 23 år, från Österlen. Hon stod och torkade sig efter ett uppfriskande bad. Hon tvekade inte en sekund. Ner med både sig själv och tempen i vattnet.

-Räcker det?. Kan jag ta upp tempen, tjoade hon till mig som stod säkert på bryggan.
-Det är bra nu. Hissa upp, svarade jag och log, ja, resten vet ni.

Upp med tempen. Avläsning.
-10 grader, kom det något förvånat från Elenor.
Solen må skina och värma i denna märkliga månad april år 2009. Badet lämpar sig ännu så länge endast för isbjörnar.
Andra sidan så krävs det en böna från Österlen för att bli Årets Första Badbrud i Lomma. Alla som badat på Österlen, vet hur tårna brukar domna bort mitt i sommaren.
Grattis Elenor. Hoppas du inte blir förkyld.
FOTNOT: Elenor har godkänt publiceringen.

Inga kommentarer: