tisdag 9 december 2008

Naken tomte leder tomteinvasionen i Lomma!

Det är alltså tid igen.

TOMTEINVASIONEN!

När julen närmar sig blir jag som barn på nytt. Det heter också att få ”tomtar på loftet”. Här hemma är det alltid tomtemor som med frenesi odlar intresset för de små liven. Jag är definitivt fast och tomtar omkring dagen lång bland mina skäggiga vänner.

Det finns säkert också små mysiga vettar under golvplankorna. På övervåningen har vi i vart fall en tomte med världens största trätofflor. Jag vet inte vilket som är bäst.

Fast i år kom tomten med julgodis i form av vin redan till halloween. Direkt från tomteskogen utanför Tranemo och plingade på min dörr. Jag både skrev och visade er de unika bilderna här på bloggen. Det var en väldig trevlig överraskning.

Andra sidan är det samma visa varje år. När nyårsdagen randas, kräker jag av trötthet på alla världens tomtar. Jag tror jag reser bort den 1 januari 2009.

Här nedanför presenteras några tomtar, personligheter som just nu invaderar Lomma.



COPYRIGHT TEXT OCH BILD ANNA-LENA OCH CALLE ROCKBÄCK

1 kommentar:

Agneta sa...

På http://www.hemskapat.se kan man få se tomten naken! Inte bara herr tomte utan även hans fru! Under övrigt