lördag 20 december 2008

Lomma mitt i natten!

Lomma mitt i natten. Inte en levande varelse ute. Alldeles tomt. Vårt nya bibliotek som invigs av kommunhövdingen Thomas Håkansson i dag kockan 10.00 låg öde, såg dystert ut. 20 000 000 miljoner mil från Las Vegas neonbelysta fasader. Inte ens en bil. Fel jag såg en bil. Den stod kraftigt felparkerad på gång-och cykelvägen, där jag brukar lalla omkring med ”Lilla Vovven” varje morgon.

Det var allt, natten mellan fredag och lördag den 20 december 2008. Inget korvstånd. Ingen dans. Ingen krog. Inga människor. Ingenting. Inte ens en full tomte kunde Lomma bjuda på. En by i Sverige som väntar. På vad då? Jo, att dagen ska gry. Det råder spänning i luften.

När jag kom hem ett mail och en bild från vännen RJ. Bilden räddade natten. Sov gott.







Inga kommentarer: