lördag 1 november 2008

Tryck på knappen för filmer med Helan & Halvan i TV!



--> Kampanjen för Helan & Halvan filmer på TV rullar igång. Här intill ser ni världens första Helan & Halvan knapp som Johan Rockbäck designat. Tanken är att den snart ska rulla ut över världen. Nåja, i Sverige i alla fall. Det är alltid en vass början för att skaka liv i klassiska ”The boys”. Varken SVT eller TV4 visar några filmer av Helan & Halvan. Det ska bli ändring på det nu.
En som drar en lans för pojkarna är Ulf R Johansson i Kvällsposten. På fredagen berättade han om Christer Borg som sitter på de flesta rullar som går att uppbringa av lustigkurrarna.
I dag kör Ulf R ut Johans knapp. Man kan säga att vi därmed tryckt på knappen för kampanjen att få in hela Helan & Halvan i våra TV-apparater.
Min egen favorit är The Music Box, ni vet där gossarna jobbar med ett trilskande piano i en infernalisk trappa. Det är en helt otroligt rolig film.
Jag skrattade så jag skrek åt filmen när jag var barn. Nu när jag är en gammal gubbe håller jag på att svälja löständerna av alla skrattanfall.
Nu kör vi! Eller som Olli skulle sagt:
-ååååååååååÅÅÅÅ!!!






-->





Inga kommentarer: